2010. május 7., péntek

Mákos béles

Ini, itt van még egy mákos recept! És nem is akármilyen. Én, aki nem igazán vagyok mák kedvelő, teleettem magam vele és még most is kívánom.
Ráadásul az egyszerűbb kategória. Nem igényel sok időt és a hozzávaló sem számottevő.
Hozzávalók:
- 40 dkg liszt
- 20 dkg margarin
- néhány kanál tejföl
- 2 tojás sárgája
- só
- 1/2 csomag sütőpor
Töltelékhez:
- 25 dkg mák
- 20 dkg cukor
- 3 dl tej
- 5 dkg dara
- 15 dkg mazsola
- 2 tojásfehérje
- 2 db alma
- 10- 15 dkg finom sárgabarcklekvár
Elkészítése:
A töltelékkel kezdem. A tejet a cukorral felforralom és a mákot a darával belefőzöm. Ha kihűl, hozzáadom a megtisztított mazsolát, a két tojás habját és belereszelek 2 db almát nyersen. Ettől nagyon különleges lesz a töltelék.
A tésztához a lisztet, a margarint, a tejfölt a tojások sárgáját a sóval és a sütőporral jól összegyúrom.
Két részre osztom és először kinyújtom az egyik lapot. Vajazott tepsibe helyezem úgy, hogy a széleit egy kicsit felemelem, hogy borítsa a tepsi oldalát. Ez azért jó, mert a töltelék nem folyik ki belőle és nem ég meg.
Vékonyan megkenem finom baracklekvárral és rákenem a tölteléket. Elég vastagnak tűnik a töltelék, de egyáltalán nem tömény. A mazsolától, almától, gríztől és habtól egészen könnyed és finom lesz.
Erre jön a második lap, amit tojással megkenek és villával megszurkálom, hogy sütés közben ne púposodjon fel a levegőtől.
Én 45 percig sütöttem gázsütőben 190 fokon. Ez azonban sütő függő. Mindenki ismeri a sajátját. Ennek megfelelően kell beállítani és figyelni, hogy finom aranybarnára süljön.
Langyosan szenzációs!!!! Hidegen is kitűnő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése