2010. december 9., csütörtök

Kukoricadarás túrógombóc

Nincsenek véletlenek. Tegnapelőtt Icuval mentem a villamos megállóig. Beszélgettünk arról, hogy ki mit főz holnapra. Meséli Icu, hogy kapott egy túrógombóc receptet, ami kukoricadarával készül és fahéjas cukorral tálalják. Nem igazán volt szimpatikus számomra a fahéj és a kukorica párosítása. Úgy voltam vele, hogy én biztos nem próbálom ki ezt a kombinációt. Nem telt el sok idő, hazamentem és elkezdtem a sima túrógombócomat összeállítani hagyományos módon. Igen ám, csakhogy elfogyott a búzadarám, illetve csak 1 dl volt belőle és nekem 2 dl- re lett volna szükségem. Nagyon rossz idő volt odakint, esett az eső, fújt a szél. Nem szívesen küldtem el senkit a boltba. Eszembe jutott az Icu receptje, illetve csak az, hogy kukoricadarát használ a túrógombóchoz. Hát akkor én is kipróbálom fele mennyiséggel.
Egyszerűen fantasztikus lett!!!! Lehet, hogy legközelebb is így készítem.
Ini, ez még neked is ízlene!!!!!!
Hozzávalók:
- 50 dkg tehéntúró
- 1 dl búzadara
- 1 dl kukoricadara
- só
- 4 egész tojás
- 2- 3 ek olaj
- prézli
- 450 gr tejföl
- 20- 25 dkg porcukor


Elkészítése:
A tehéntúrót, a tojásokat, a sót , a búza és kukoricadarát pici olajjal jól összekavarom este abban az esetben, ha másnap délre készül. Illetve reggel, amennyiben késő délután főzöm meg.
Másnap fövő sós vízbe dobálom és így kifőzöm a gombócokat. Fövési ideje 4-5 perc. Valójában, nem sokkal azután, hogy feljönnek a víz tetejére már meg is vannak.
Egy serpenyőben zsemlemorzsát pirítok és a szűrőlapáttal kiszedett, lecsepegtetett gombócokat beleforgatom. Forró nagyon cukros tejföllel öntjük nyakon evés közben.
Nem bántam meg a kukoricadarás variációt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése