2013. október 6., vasárnap

Török töltött krumpli

Nyári kirándulásunk alkalmával Svájcban is megfordultunk. Schaffhausenben, betévedtünk egy kis hangulatos török étterembe, ahol egy szenzációs krumpliból készült ételt kóstolhattunk meg. Kiderült, hogy a török tulajnak a felesége magyar származású, Szatmárnémetiből való. Beszélgetésbe elegyedtünk, és hát mivel szeretek főzni, és új ételeket kipróbálni, elkértem tőle a receptet. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ez az étel. Rendkívül laktató. Szükségünk is volt az energiára, mert utána elsétáltunk a közel 4 km- re Neuhausen- ben  található Rajna vízeséshez a Rheinfallhoz. Ez a vízesés Európa legnagyobb vízesése. 23 m magas, és 150 m széles. Gyönyörű magasztos látvány, ám ha testközelbe kerül az ember hozzá, akkor megtapasztalhatja a víz félelmetes erejét.
 
Hozzávalók:
- személyenként egy- két hatalmas krumpli
- Trappista vagy Edami sajt ízlés szerint
- egy kis vaj (én sózott ír vajat használtam)
- só
- tonhal konzerv (Rio Mare vagy Calvo) ezen belül olajos vagy paradicsomos
- 1 nagy doboz 12 %- os tejföl
- kevés kapor
- kevés zöldpetrezselyem
- só, bors
- kevés olaszos fűszerkeverék (el is maradhat)
- kevés majonéz

Elkészítése:
A krumplikat nagyon alaposan konyhai kefével megmosom, majd becsomagolom fóliába és kicsivel több mint 2 óra alatt megsütöm a sütőben. ( Legutóbbi alkalommal kicsit csaltam áramspórlás címén. A krumplikat félig megfőztem, majd még egy óra hosszára betettem őket a sütőbe. Ezennel nem csomagoltam fóliába.Ugyanolyan szépen megsültek.)
Ameddig sül a krumpli, kinyitom a tonhal konzerveket. Az olajosról lecsepegtetem az olajat, a paradicsomosnak meghagyom a levét. A tejfölt összekeverem egy kis majonézzel, vágott kaporral és petrezselyemmel. Sózom, borsózom, ha van, szórok bele kevés olaszos fűszerkeveréket, de el is maradhat.
A sajtot lereszelem. Ha elkészült a sült krumplim, középen kettévágom úgy, hogy az egyik hosszanti oldalánál a héja egybe maradjon. Kikaparom a belét egy kanállal, hozzáadom a sajtot, a vajat. Megsózom, és  gyors mozdulatokkal villával összetöröm. Az így kapott masszát visszatöltöm a krumpli héjába, megszórom tonhallal, és nyakon öntöm a fűszeres tejfölömmel. Eddig pont annyira lehűl, hogy kellemesen langyos legyen a fogyasztáshoz. Forró citromos teával kiváló vacsora.
Márk arra kért, hogy reggelre is készítsek neki. Ebben az esetben a visszatöltött krumplikat mikróban megmelegítettem, majd ezután szórtam meg tonhallal és a tejfölt is ezután tettem rá.
A svájci étteremben óhaj szerint töltötték meg a krumplikat. Lehetett kérni bele olajbogyót, csemege uborkát, gombát, borsót, kukoricát, csirkemell filét darabolva, majonézes salátákat, és már nem is tudom, mi mindent. Nekünk a fent leírt kombináció a nyerő.
A képek közül a felső kettő saját készítésű, a legalsó az eredeti. Látjátok, mekkora krumplikkal dolgoztak. És ez még csak nem is a teljes méret, mert ettem már belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése